Flaskepostens forum

Gå tilbake   Flaskepostens forum > Flaskemating > Å kombinere pupp og flaske

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17-01-2010, 10:42
ping ping er offline
Senior Member

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 102
Standard Forvirret av å veksle mellom mm og mme?

Da var jeg tilbake med mitt flaskebarn nr 2... Bare et kjapt spørsmål; noen som har erfaringer med at den lille blir forvirret av å veksle mellom å få mm og mme? Hun får alt på flaske..
Svar med sitat
Gammel 23-01-2010, 00:31
kirsty kirsty er offline
Junior Member

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 22
Standard

Jeg fikk beskjed på barsel, da JM rådet meg til å slutte å amme, at jeg ikke kunne gjøre begge deler (noe jeg hadde lyst å forsøke). Så jeg sluttet å amme og gikk over til mme på heltid. I ettertid har jeg funnet ut at mange gjør begge deler, og at det går helt fint... Tror det kommer litt an på tåten også. Noen tåter er jo designet til å etterligne brystvorten, slik at babyen gaper og suger på same måte. Men jeg har ingen personlig erfaring på dette området, så har dessverre ingen råd å komme med.
Svar med sitat
Gammel 24-01-2010, 09:03
ping ping er offline
Senior Member

Standard

Takk for svar! Ift hva de sier på barsel, så er det en ting jeg har lært; det er utrolig mange forkjellige råd de har å komme med!!!

Jeg har nesten sluttet å pumpe nå, for det blir for slitsomt. Hun har fått mm i to uker av sitt liv, så vi sier oss fornøyd med det. Hun har det kjempebra, så vi er ikke akkurat bekymret for henne

Har vurdert å bytte til en annen flasketype for å se om det kan ha noe med det å gjøre, samt at vi vil prøve Småfolk sin mme og se om hun evt liker den bedre....
Svar med sitat
Gammel 24-01-2010, 21:38
kirsty kirsty er offline
Junior Member

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 22
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av ping Vis post
Takk for svar! Ift hva de sier på barsel, så er det en ting jeg har lært; det er utrolig mange forkjellige råd de har å komme med!!!

Jeg har nesten sluttet å pumpe nå, for det blir for slitsomt. Hun har fått mm i to uker av sitt liv, så vi sier oss fornøyd med det. Hun har det kjempebra, så vi er ikke akkurat bekymret for henne

Har vurdert å bytte til en annen flasketype for å se om det kan ha noe med det å gjøre, samt at vi vil prøve Småfolk sin mme og se om hun evt liker den bedre....
Småfolk sin er jo veldig søt i smaken, så jeg har fått inntrykk av at de små liker den godt. Vi brukte småfolk på barsel, men det lukter sånn spy av gulpet, så vi skiftet til Hipp. Tror småfolk lukter sånn pga at den er søt. Du får prøve deg frem. Er jo bra at du vil bruke et norsk merke og ikke nestle :-) Hipp elsker snuppa mi, og gulpet lukter ingenting, så om du får et sånt lukt problem kan du jo prøve Hipp.

Jeg ammet i hele 4 dager jeg, og er meget fornøyd med innsatsen hehe. Så at hun fikk mm på flaske i to hele uker er jo en kjempegod innsats synes nå jeg
Svar med sitat
Gammel 25-01-2010, 13:22
ping ping er offline
Senior Member

Standard

4 dager er en veldig god innsats det også, da! Var hos helsesøster i dag, men det var ikke hun vi hadde hadde sist, for hun var syk. Denne hs var ikke særlig imponert over at jeg hadde pumpet i 2 uker, det virket som hun synes jeg hadde gitt opp for fort. Takk Gud for at mannen min var med meg! Godt jeg ikke skal ha henne fast!

Hun sa at vi ikke burde bytte riktig ennå, så vi prøver Hipp en stund til. Kjøpte en ny flaske, Dr.Brown, for å se om det kan endre noe. Hun spiser litt i underkant av 15%, men hun har det veldig fint, da Hipp er forresten et veldig godt alternativ i og med at det er økologisk i tillegg til at det virker som mange barn liker det merket best Nan virker ikke godt i det hele tatt; særlig ikke etter at vi fikk den infoen som førte til boikott!

Kjempefint å få svar her inne, begynner å ta seg litt opp
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:30.