Sitat:
Opprinnelig postet av lykke2010
Vi blir foreldre til tvillinger i mai. Guttene vår blir flaskebarn og vi har bestemt oss for å gå for Avent-flasker. Vi er klar over at guttene kan ha behov for mat så ofte som hver 2. time den første tiden (i verste fall, håper ikke det da!!!). Har ikke lyst å vaske flasker mer en en gang pr dag. Av den grunn blir det jo endel flasker å kjøpe inne. Jeg lurer på om hvilke flaske størrelser jeg skal handle inn. Etter noen måneder blir vel 125 ml-flaskene for små for sultne mager. Har ikke lyst å kjøpe inn 12-16stk 125 ml-flasker og deretter det samme antall 250 ml flasker. Det blir jo veldig mange flasker... Noen som har noen tips  O0O0?? Bare kjøpe inn 250-ml flasker ? 50-50  ?? Blir veldig glad for tips!!!
|
Hei Lykke2010! Gratulerer til tvillinger! Jeg er mor til to jenter på nå 10 mnd. Vi kjøpte en pakke fra Fisher-Price med 2 små flasker på 125ml og to store på 250ml. I tilegg hva det to smokker som hva dålige så jeg ambefaller ikke og bruke dem. og noe andre ting. Nå husker ikke jeg hva men kaller de barna suger på! "flasketut" (er Svensk fra før). Men der fikk man 4 hvite, de minste to gule, 1 lilla og en grønn/blå. De er de beste flaskerne vi har hatt. er mer førnøjd med de en Avent som vi og har. denne pakken kan du kjøpe på Nille for 199;- og er en god investering synes jeg. der kjøper du og ekstra "flasketut".
Her kommer også ett kjempe tips som jeg og fikk fra en annen tvilling mor =)
Da de kommer opp i 3-4mnd så blandet jeg ned maisgrøt som finnen og kjøpe på kiwi for 10kr i mine flasker. Da blir MME litt tjukkere og jenterne mine ble mer mette og sov bedre på natten =) Det er vel derfor jeg er så glad i Fisher-Price flaskerne da de gule "flasketut" er godt bra hull og maten kommer ut =) (la ca 3-4 hvite skjere).
Lykke till =)