Flaskepostens forum

Gå tilbake   Flaskepostens forum > Flaskemating > Praktiske tips

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21-04-2010, 16:12
nims nims er offline
Junior Member

Medlem siden: Apr 2010
Meldinger: 9
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lykke2010 Vis post
Noen som har noen tipsO0O0?? Bare kjøpe inn 250-ml flasker ? 50-50?? Blir veldig glad for tips!!!
Kjøp 250 ml flasker Vi har brukt det hele tida. Det er mulig ungene dine spiser lite i starten slik at 40 ml (som er det nederste målet på flaska) blir litt mye, så det kan være lurt å få tak i et millimetermål (spør på apoteket hva som finnes av målebeger og slikt) i tillegg. Da kan dere måle opp morsmelk eller vann til MME i det og heller over i flaska. Uansett så er ikke millimeterskalaen på noen flasker 100% til å stole på, så dersom det er viktig å vite AKKURAT hva de spiser må dere bruke noe annet til måling lell.

For å holde oversikt over hva de spiser anbefaler jeg å lage et regneark på google docs (docs.google.com). Veldig greit å kunne redigere på det fra flere datamaskiner og av flere personer.
Svar med sitat
Gammel 05-06-2010, 19:55
2småjenter 2småjenter er offline
Junior Member

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Sandefjord
Meldinger: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lykke2010 Vis post
Vi blir foreldre til tvillinger i mai. Guttene vår blir flaskebarn og vi har bestemt oss for å gå for Avent-flasker. Vi er klar over at guttene kan ha behov for mat så ofte som hver 2. time den første tiden (i verste fall, håper ikke det da!!!). Har ikke lyst å vaske flasker mer en en gang pr dag. Av den grunn blir det jo endel flasker å kjøpe inne. Jeg lurer på om hvilke flaske størrelser jeg skal handle inn. Etter noen måneder blir vel 125 ml-flaskene for små for sultne mager. Har ikke lyst å kjøpe inn 12-16stk 125 ml-flasker og deretter det samme antall 250 ml flasker. Det blir jo veldig mange flasker... Noen som har noen tipsO0O0?? Bare kjøpe inn 250-ml flasker ? 50-50?? Blir veldig glad for tips!!!
Hei Lykke2010! Gratulerer til tvillinger! Jeg er mor til to jenter på nå 10 mnd. Vi kjøpte en pakke fra Fisher-Price med 2 små flasker på 125ml og to store på 250ml. I tilegg hva det to smokker som hva dålige så jeg ambefaller ikke og bruke dem. og noe andre ting. Nå husker ikke jeg hva men kaller de barna suger på! "flasketut" (er Svensk fra før). Men der fikk man 4 hvite, de minste to gule, 1 lilla og en grønn/blå. De er de beste flaskerne vi har hatt. er mer førnøjd med de en Avent som vi og har. denne pakken kan du kjøpe på Nille for 199;- og er en god investering synes jeg. der kjøper du og ekstra "flasketut".

Her kommer også ett kjempe tips som jeg og fikk fra en annen tvilling mor =)

Da de kommer opp i 3-4mnd så blandet jeg ned maisgrøt som finnen og kjøpe på kiwi for 10kr i mine flasker. Da blir MME litt tjukkere og jenterne mine ble mer mette og sov bedre på natten =) Det er vel derfor jeg er så glad i Fisher-Price flaskerne da de gule "flasketut" er godt bra hull og maten kommer ut =) (la ca 3-4 hvite skjere).

Lykke till =)
Svar med sitat
Gammel 07-06-2010, 14:09
Vera Vera er offline
Junior Member

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 12
Standard

Hei !
Jeg har nå 9 ukers erfaring med flaskemating. Vi kjøpte 12 avent-flasker 250 ml og mikrosterilisator. I tillegg kjøpte vi 12 løse new-born tutter, beregnet på 0-3 mnd og med bare 1 hull. Jeg kjøpte også en flaskekost med en ekstra liten kost på. Alt dette har fungert veldig fint. Flaskene er lette å vaske, gode å holde i, og steriliseringsmetoden fungerer også helt flott. Vår sønn spiser ca hver 3 time, og vi lurte en stund på om vi skulle kjøpe flere flasker. Men som en annen skrev her, så hoper de seg bare opp ved oppvaskbenken, så vi fant ut at 12 stk holder, og vi har fått inn en rutine der vi vasker flasker når det blir en 4-5 stk som er skitne. Det er plass til 6 flasker i sterilisatoren.
Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med systemet, og vil anbefale det!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:56.