Flaskepostens forum

Gå tilbake   Flaskepostens forum > Flaskemating > Praktiske tips

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-01-2010, 11:59
Vera Vera er offline
Junior Member

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 12
Standard Hvilke flasketyper anbefales?

Jeg må som nevnt i et tidligere innlegg mate min kommende baby kun med flaske og MME fra første stund. Jeg må derfor gå til innkjøp av en del flasker og har forstått det sånn at det finnes flere typer på markedet. Er det noen som kan anbefale en bestemt type? Helst en som har god kvalitet, gode smokker, er gode å holde i og lett å rengjøre. Er det nødvendig å kjøpe et eget destilleringsapparat, eller er det like lettvint å koke flaskene selv?
Svar med sitat
Gammel 18-01-2010, 12:48
ping ping er offline
Senior Member

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 102
Standard Avent

Hei
Vi brukte Avent sine flasker og sterilisator for mikroovn, og vi har vært veldig fornøyd! Kan absolutt anbefales ift rengjøring og alt))
Svar med sitat
Gammel 18-01-2010, 14:55
Vera Vera er offline
Junior Member

Standard flasketyper

Hei og takk for svar.
Det virker som om Avent sine flasker også er lett tilgjengelige i mat-butikker, og det er jo en fordel. Men den mikrobølge-sterilisatoren: Hvor får jeg kjøpt den?

Har du vasket flaskene i oppvaskmaskin? og har de tålt det godt?
Svar med sitat
Gammel 18-01-2010, 18:45
ping ping er offline
Senior Member

Standard

Hei igjen
Vi kjøpte sterilisatoren på en barneutstyrsbutikk, tror det var Lille Trille i Arendal. Mener på det var en Reflexbutikk.Den heter Babyplaneten i dag og finnes på nett. Tipper du får tak i det på f.eks Barnas Hus o.l også.Vi har vasket flaskene for hånd, for vi har ikke oppvaskmaskin, men de skal tåle oppvaskmaskin godt så vidt jeg har hørt.
Svar med sitat
Gammel 23-01-2010, 00:18
kirsty kirsty er offline
Junior Member

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 22
Standard

Vi kjøpte sterilisatoren på lekebutikk, den er gull verdt. Livet ble med ett så utolig mye enklere når den kom i hus. Vi bruker Avent flasker.
Svar med sitat
Gammel 25-01-2010, 22:14
Vera Vera er offline
Junior Member

Standard

Hei og takk for svar! Jeg leita litt før jeg fant siden du mente, antar at det var dinbaby.no. Der sto det ihvertfall veldig mange nyttige tips. Tusen takk. Jeg har ikke vært inne på den siden før.

Men der var det også diskusjon om Aventflaskene inneholdt et farlig stoff. Er det Bifenyl(?) de snakker om da? Er det fortsatt et tema, eller har Avent begynt å produsere flasker i trygt materiale? Hadde egentlig bestemt meg for å gå for Aventflaskene, men ble litt usikker nå...
Svar med sitat
Gammel 26-01-2010, 09:43
ping ping er offline
Senior Member

Standard

Avent har gått over til BPA-frie flasker, de er godt merket med BPA 0% og selges på butikker og apotek. Flaskene har en litt sånn honningliknende farge, de gamle var helt gjennomsiktige. Bare spør de som jobber hvis du er i tvil, men de skal være lett å finne
Svar med sitat
Gammel 27-01-2010, 10:12
Vera Vera er offline
Junior Member

Standard

Tusen takk, det var godt å høre.
Svar med sitat
Gammel 24-03-2010, 01:56
lykke2010 lykke2010 er offline
Junior Member

Medlem siden: Mar 2010
Meldinger: 1
Question Størrelse på flasker

Vi blir foreldre til tvillinger i mai. Guttene vår blir flaskebarn og vi har bestemt oss for å gå for Avent-flasker. Vi er klar over at guttene kan ha behov for mat så ofte som hver 2. time den første tiden (i verste fall, håper ikke det da!!!). Har ikke lyst å vaske flasker mer en en gang pr dag. Av den grunn blir det jo endel flasker å kjøpe inne. Jeg lurer på om hvilke flaske størrelser jeg skal handle inn. Etter noen måneder blir vel 125 ml-flaskene for små for sultne mager. Har ikke lyst å kjøpe inn 12-16stk 125 ml-flasker og deretter det samme antall 250 ml flasker. Det blir jo veldig mange flasker... Noen som har noen tipsO0O0?? Bare kjøpe inn 250-ml flasker ? 50-50?? Blir veldig glad for tips!!!
Svar med sitat
Gammel 29-03-2010, 17:45
ping ping er offline
Senior Member

Standard

Hei!
Vi har flaskebarn nr 2 i hus nå, og har kjøpt inn sånne BPA-frie flasker. Tror vi har 2 små og 5-6 store. Med førstemann hadde vi maaaaange flere, men erfaringen vår er at det hopet seg mer opp enn når vi på en måte ble tvunget til å vaske og sterilisere oftere. Nå spiser tutta 5 måltider i døgnet, og hun er ikke 3 mnd en gang. Hun spiste 6 måltider/døgn inntil for en 20 dager siden, da hun kuttet nattmåltidet. Det har jo litt å si hvor ofte de spiser, og vår første spiste oftere enn henne en god stund, og da var det greit å ha flere flasker. Vi var jo i tillegg helt ferske på flaskefronten den gangen, så vi visste vel ikke helt elv hvor mye vi trngte av det ene eller det andre Veldig fint med mikrosterilisator, forresten! Vet ikke om du ble noe klokere, da, men... Jeg tenker bare sånn at det er like greit å kjøpe store flasker, for de små kan ikke brukes når de spiser mer til hvert måltid...Lykke til, uansett
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:29.