Flaskepostens forum

Gå tilbake   Flaskepostens forum > Flaskemating > Flaskehistorier

Vis meningsmålingsresultat: Hvorfor gir du/dere flaske?
Ikke nok melk 25 52.08%
Barnet vil ikke ta puppen 9 18.75%
Sykdom hos mor 3 6.25%
Sykdom/allergi hos barnet 1 2.08%
Barnet er adoptert 0 0%
Ønsket ikke å amme 2 4.17%
For at far skal kunne mate barnet når mor ikke er tilstede 1 2.08%
Andre grunner (spesifiser gjerne) 7 14.58%
Velgere: 48. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16-05-2008, 21:27
Minda Minda er offline
Junior Member

Medlem siden: May 2008
Meldinger: 8
Standard SV: Hvorfor vi gir flaske

Vi gir flaske fordi jeg etter fire uker fremdeles grudde meg til hver gang lille snuppa skulle ha mat. Det var forferdelig vondt,fikk hjelp med sugeteknikken,men det hjalp ikke..så nå sitter jeg her og pumper meg,på 4 mnd. Hun får mme om kvelden,men ellers greier jeg såvidt å få nok mm til resten av dagen. Må si jeg gleder meg til og gjøre litt andre ting og...
Svar med sitat
Gammel 19-05-2008, 21:58
Margrethe sin avatar
Margrethe Margrethe er offline
Administrator

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 310

Sitat:
Opprinnelig postet av Minda
Vi gir flaske fordi jeg etter fire uker fremdeles grudde meg til hver gang lille snuppa skulle ha mat. Det var forferdelig vondt,fikk hjelp med sugeteknikken,men det hjalp ikke..så nå sitter jeg her og pumper meg,på 4 mnd. Hun får mme om kvelden,men ellers greier jeg såvidt å få nok mm til resten av dagen. Må si jeg gleder meg til og gjøre litt andre ting og...
Kjenner meg igjen Minda. Una vil heller ikke ha mye pupp i løpet av dagen, så jeg pumper meg jeg og. Det er tidkrevende ja.
Gammel 01-06-2008, 23:42
Minda Minda er offline
Junior Member

Det er godt å høre det er andre som sitter rundt i landet mede pumpa...Man får ihvertfall fulgt med på nyheter...vg nett 7 ganger i døgnet. Nå har det imidlertid skjedd noe rart og morsomt,snuppa har bestemt seg for å ta puppen om morgenen. Veldig koselig at jeg skulle få oppleve det,da...og jeg slipper å ha på vekkerklokka så jeg får pumpet meg før hun våkner. Men...resten av dagen er det bare flaske som gjelder,utrolig at et sånt lite krek kan ha så sterke meninger..
Svar med sitat
Gammel 04-06-2008, 07:32
Margrethe sin avatar
Margrethe Margrethe er offline
Administrator

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 310

Sitat:
Opprinnelig postet av Minda
Det er godt å høre det er andre som sitter rundt i landet mede pumpa...Man får ihvertfall fulgt med på nyheter...vg nett 7 ganger i døgnet. Nå har det imidlertid skjedd noe rart og morsomt,snuppa har bestemt seg for å ta puppen om morgenen. Veldig koselig at jeg skulle få oppleve det,da...og jeg slipper å ha på vekkerklokka så jeg får pumpet meg før hun våkner. Men...resten av dagen er det bare flaske som gjelder,utrolig at et sånt lite krek kan ha så sterke meninger..
Det må være noe som går Una vil også bare ha pupp om morgenen.
Gammel 04-06-2008, 20:41
Minda Minda er offline
Junior Member

Tror hun er så trøtt at hun glemmer at pupp er litt mere slitsomt...det er ihvertfall deilig å kunne ligge litt ekstra. Men...i min iver etter å prøve litt amming etter 4 flaskemåneder,har jeg hoppet over noen pumpinger i håp om at hun skal få et skikkelig puppemåltid.Og jammen blir det fort mindre mm når jeg ikke pumper seks,sju ganger i døgnet.. Nå har jeg imidlertid fått litt smaken på å oppleve verden uten lyden av en aventpumpe,og det høres jo ut som om jeg tar livet av ungen hvis jeg foreslår amming fra midt på dagen og utover,så da tror jeg det blir litt økt bruk av mme her i huset framover. Pappan synes han hører lyden av pumpa selv når jeg ikke er hjemme,så det er kanskje fler som trenger en liten pumpepause...
Svar med sitat
Gammel 02-10-2008, 21:35
Marengs Marengs er offline
Junior Member

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 3

Jeg gir flaske fordi jeg er brystoperert. (Liker ikke å forklare det til hvermannsen, synes folk som spør er frekke!!)
Svar med sitat
Gammel 19-01-2010, 23:42
Rico Rico er offline
Junior Member

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Meldinger: 3
Standard

grunnene mine er flere av gangen.

såre sprukne brystvorter.
mistet melka da vi kom hjem
har tvillinger
ene av tvillingene tullet så ille med tunga opp i gommen at amming ikke ble koselig.
Svar med sitat
Gammel 01-03-2010, 14:03
likkja likkja er offline
Junior Member

Medlem siden: Feb 2010
Meldinger: 1
Standard

Kort tungebånd som ikke har blitt klipt etter fødsel.
Svar med sitat
Gammel 13-03-2010, 12:36
Surita Surita er offline
Junior Member

Medlem siden: Mar 2010
Meldinger: 1
Standard

Her gis det flaske fordi jeg skulle begynne på adhd medisin. Psyken min blir fryktelig ustabil når jeg er umedisinert og både lege og jordmor jeg har gått til i svangerskapet mente det var best for meg og ungen å flaskemate i stedet for å amme. Viktigere for meg å bli medisinert. Jeg vet at dette kan leses av folk som ikke er registrert her på forumet og dette er et nick jeg bruker ellers på nett også.

Men jeg er ikke flau over å fortelle at jeg gir mat på flaske. Er ikke flau over å fortelle at jeg har adhd og må ha medisiner for det for å fungere i hverdagen. Er ikke bare flaskemating det er fordommer mot. og eneste måte å bryte ned fordommer på er å stå fram og vise at man gjør ting sånn og sånn uansett hva folk måtte mene om det.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:23.